فرهنگ استفاده از سیمان در کشور نهادینه می شود


 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهریز در دومین همایش سیمان و مقاوم سازی سازه های بتونی در یزد بیان کرد: بر همه واضح است که کشور ایران در مسیر زلزله قرار دارد و خطرات زلزله برای جای جای ایران وجود دارد و شاهد خسارت های آن در کشور بوده ایم که از این قبیل می توان به زلزله ی بم، منجیل و طبس اشاره کرد.

بیک اظهار کرد: روشن است که باید برنامه هایی را داشته و به گونه ای عمل کنیم که به مقابله با زلزله در حدی که سبب آسیب نشود بپردازیم که در این جهت دو برنامه ی نرم افزاری و سخت افزاری را باید در پیش گرفت.

در واقع عملیات اجرایی را مهندسین انجام می دهند اما در زمینه برنامه یعنی اولین چیزی که باید در نظر گرفت قوانین و مقرراتی است که مقاوم سازی و کاربرد مصالحی که موجب استحکام می شود را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: در ارتباط با بحث مقاوم سازی و کاربرد مصالح ساختمانی که موجب استحکام می شود یکی از اشکالات، وجود موازی کاری ارگان ها در این خصوص است ضمن اینکه فرهنگ استفاده از سیمان هنوز در کشور نهادینه نشده است.

وی در خصوص نقش مراکز علمی در صنعت ابراز کرد: دانشگاه در تمام امور کشور باید مساعدت و همکاری کند و تمام دستگاه ها نیز باید دانشگاه را در مباحث مختلف دخیل کنند چرا که رویکرد اصلی دانشگاه ها پژوهش است و دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز نیز در این راستا فعالیت خواهد کرد.

بیک در ارتباط با فعالیت دانشگاه آزاد مهریز عنوان کرد: در حال حاضر تعداد اعضاء هیئت علمی دانشگاه 26 نفر است که از این تعداد 15 نفر در رشته ی برق هستند و رشته های آموزشی آن 28 رشته بوده و سه رشته در زمینه کارشناسی ارشد آموزش داده می شود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا